Děkujeme za pochopení.
ztrewq
prečo je
autorstvo, ktoré má otázny pôvod tak chránené a oproti tomu je patent tak obtiažne získať? naviac platiť v každom jednom konaní.
ps - aj rozprávanie sa o pocitoch z autorovho diela bude regulované?
pps - spomínate si na hudobné dielo zložené výhradne z krátkych častí diel iných autorov?
okmnbhuij
Celé je to postavené na hlavu...
Ten, kdo zakoupí CD/DVD/BR uzavírá smlouvu a v rámci této smlouvy se může zavázat, že nebude dílo šířit pod nějakou pokutou - pouze tento člověk něco porušuje, když nasdílí data a po takovém člověku by měli filmaři vymáhat náhradu škody.
Zbytek je vylobovaný státem garantovaný monopol.
Co se hudby týče - nahrávací studio do 1000/hod, vytvoření 1000 CD včetně potisku 10000, takže na výrobu jednoho CD připadá asi 20 Kč včetně DPH. V případě tvorby digitálních kopii navíc zanikají náklady na výrobu nosiče.
Takže vážení vydavatelé - začněte myslet HLAVOU. Při ceně alba 50Kč máte stále marži 80% - což je opravdu luxusní hodnota.
A film? Pokud je někdo ochotný dát 100Kč za lístek do kina, tak nebude mít problém dát 50Kč za legální stažení a budete zavodou, protože obrat se zvedne několikanásobně.
sucipej roznec IV
Re: Celé je to postavené na hlavu...
Staci se podivat, jake sluzby funguji na zapade. Treba Netflix v USA - za 8 dolaru na mesic neomezene sledovani filmu a serialu. U nas takova sluzba asi nikdy nebude.
laduk
hm..
názory pirátů ve smyslu je to vaše chyba, že jsme vás vykradli, protože nemáte poslední novinku zabezpečení je mi trochu cizí
KOLDAK
Re: hm..
Ale oni nikoho nevykradli,. protože při koupi jakéhokoli média k ukládání dat již zaplatili autorské poplatky. Sice nedobrovolně, ale přece.
vioš
prodejce vs. zákazník
Vysoké ceny = masivní kopírování
Špatná dostupnost prodávaných děl = masivní kopírování
Dílo na pouze nosiči = masivní kopírování
Špatné zabezpečení = masivní kopírování
Malý rozsah témat prodávaných děl = masivní kopírování
pavel-m
Re: prodejce vs. zákazník
Njn ale vysvětlujte to zástupcům průmyslu který ustrnul v 80. letech minulého století..
pavel-m
Délka kopírovacího monopolu
Zajímavé jak se filmový průmysl brání zkrácení kopírovacího monopolu ze současných 100 let, jak argumentuje že by šlo o znárodnění.
Kolik let mají farmaceutické firmy patentován nějaký lék, než jej mohou nahradit generika? Hodněkrát míň než copyright na filmy. A kolik stojí výzkum a klinické testy jednoho léku? Miliardy dolarů a roky práce s nejistým výsledkem. A film? Desítky milionů korun či dolarů a za rok je hotovo.
Není to srovnání trošku divné? Není filmové průmysl dost zvýhodňován? Opravdu je důležitější chránit zábavní průmysl mnohem více než průmysl týkající se lidského zdraví???
Nikoloki
Néumí šésky …
"Debatovali co" - kristova noho - debatuje se nikoliv "co", nýbrž "o čem"
oldiess
No jo, ale když se na auto budu jen dívat jako na film?
"„Nikomu není divné, že když si půjčím například auto, vždy za to dám určitou protihodnotu"
petrph
Re: No jo, ale když se na auto budu jen dívat jako na film?
máte skutečně pravdu. V případě kopírování filmů skutečně nikdo nic neukradne. Zákon by musel formulovat trestný čin "vyčumění"...